Fotografia Wisła

Mglisty poranek w Wiśle

Koniec wakacji, koniec lata to idealny czas, żeby znaleść ciekawe ujęcia z porannymi mgłami w Beskidach.

Tym razem postanowiliśmy znaleść kilka ciekawych kadrów w Wiśle.

Most Kolejowy Nad Doliną Łabajowa w Wiśle

Naszym pierwszym celem był most kolejowy w Łabajowie.

Wisła Łabajów, kiedyś była znana ze skoczni narciarskiej, na której odbywały się sporadycznie zawody krajowe i międzynarodowe. To właśnie tutaj Adam Małysz stawiał swoje pierwsze kroki w skokach narciarskich.

Obecnie po skoczni narciarskiej pozostał niezalesiony stok. Skocznia została kompletnie zdemontowana po 2014 roku, kiedy odbyły się tam ostatnie zawody.

Oprócz skoczni narciarskiej w Łabajowie mamy wyciąg krzesełkowy na Stożek oraz sławny most kolejowy.

To właśnie on miał być naszym głównym celem wycieczki do Wisły. Niestety przez remont drogi trakcja kolejowa jest nieczynna więc o zdjęciu z pociągiem przejeżdżającym wiadukt można tylko pomarzyć.

Zamiast pociągu naszym “fotograficznym smaczkiem” miały być poranne mgły.

Na miejscu byliśmy pare minut po godzinie 5:00 rano. Mieliśmy jeszcze ponad godzinę do wschodu słońca. Na spokojnie mogliśmy poszukać idealnego miejsca do startu drona z idealną widocznością na fotografowany obiekt.

Po godzinie 6:20 rozpoczął się wschód słońca. Dość długo czekaliśmy na jakiekolwiek warunki atmosferyczne do wykonania fotografii.

Na krótko przed godziną 7:00 rano słońce wyszło zza chmur, ładnie rozświetliło poranne mgły. Warunki do fotografii zrobiły się idealne.

Fotografia Wisła: Most w Łabajowie Wisła

Mglisty Cieńków

Korzystając z sprzyjających warunków atmosferycznych postanowiliśmy szybko przetransportować się do Wisły Malinka, gdzie znajduje się Cieńków.

Można na niego spokojnie wyjechać samochodem oraz zaparkować pod restauracją “Ranczo Cieńków”. Jeżeli macie czas to warto się tam zatrzymać na dłużej, napić dobrej kawy i zajrzeć do menu. Kuchnia jest tam naprawdę dobra. Polecamy.

Niestety pogoda się zmieniła w ciągu paru chwil. Jak dotarliśmy na szczyt Cieńkowa to przywitały nas gęste mgły, a słońce schowało się za szarymi chmurami.

Mimo to postanowiliśmy wykonać parę zdjęć. Chmury i mgła były naprawdę nisko zawieszone nad szczytem Cieńkowa, a to robiło mroczny ale ciekawy krajobraz.

Dodatkowo (naszym zdaniem) Cieńków jest jednym z najlepszych miejsc do fotografii Beskidu Śląskiego. Piękna kręta ścieżka przecina górskie pastwiska. Oprócz baranów, owiec i krów można spotkać tutaj piękne białe konie, które bardzo chętnie pozują do zdjęć.

Ale tym razem skupiliśmy się na mgle i chmurach. Pierwsze zdjęcia zostały wykonane aparatem, z ręki bez statywu. Było tak zimno, że jak najszybciej chcieliśmy wrócić do samochodu.

Fotografia Wisła: mglisty Cieńków

Kolejne fotografie zostały wykonane za pomocą drona. Obawialiśmy się, że wiatr może być zbyt mocny na podniebne ujęcia ale tylko na obawach się skończyło.

Dron bardzo dobrze radził sobie z wiatrem i silniejszymi podmuchami. Ciężkie warunki atmosferyczny nie sprawiały na nim żadnego wrażenia.

Fotografia Wisła: Cieńków Zdjęcia z Drona

Mgły Nad Przełęczą Salmopolską

Z powodu zimna zrezygnowaliśmy z wyjścia w góry. Nie zabraliśmy ze sobą kurtki puchowej, ani rękawiczek, a przy temperaturze poniżej 7 stopni już warto mieć taką odzież w plecaku.

Szybko zmieniając plany postanowiliśmy wykonać “Instagramowe zdjęcie” Przełęczy Salmopolskiej. Wzbić wysoko drona nad krętą, górską drogę i wykonać pionowo w dół zdjęcie drogi.

Dosyć szybko udało nam się znaleść idealne miejsce na wykonanie zdjęcia. Na Przełęczy Salmopolskiej jest kilka ciekawych miejsc, gdzie można bezpiecznie zaparkować samochód.

Niestety im wyżej wyjeżdżaliśmy tym mgła stawała się gęstsza. Postanowiliśmy odczekać kilka minut i w międzyczasie napić się gorącej kawy z termosu.

Po 30 – 45 minutach mgła zaczęła się unosić coraz wyżej, a widoczność stawała się coraz lepsza. Postanowiliśmy, że to właśnie teraz jest idealny moment na wykonanie zdjęcia.

Zależało nam na tym, żeby nad drogą unosiła się jeszcze poranna mgła, a widoczność by była całkiem dobra. To dodaje ciekawego efektu do fotografii wykonanej z drona.

Fotografia Wisła: Przełęcz Salmopolską Dron

Podsumowanie

Nadal zdjęcia z Drona wykonywaliśmy w pełnym trybie auto, ale z ustawionym balansem bieli manualnie.

Poprzednio wszystkie wykonane filmy miały automatyczny balans bieli. Niestety Dron sobie z tym całkowicie nie poradził. Zbyt często zmieniał ustawienia, a tym samym popsuł świetne ujęcia filmowe.

Dron firmy Autel jest wyjątkowo dobrze zaprojektowany. Doskonale radzi sobie z silnym wiatrem i podmuchami. Zachowuje stabilność lotu, za każdym razem.

Udało się nam wykonać cztery bardzo dobre fotografie.

Jesień zapowiada się bardzo dobrze. Jest to nasza ulubiona pora roku. Dużo kolorów, poranne mgły, mniej przypadkowych turystów w Beskidach.

Następnym razem zabierzemy ze sobą kurtkę puchową i rękawiczki.